شرکت ماشین سازی اراک (MSA)

دیگ بخار (فایرتیوب و واترتیوب)، دیگ آبگرم و دیگ روغن داغ به عنوان مولدهای بخار، حرارت و نیرو امروزه نقش مهمی را در کلیه صنایع از جمله نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی، صنایع نساجی، لاستیک و غیره ایفا می کنند. شرکت ماشین سازی اراک به عنوان اولین و بزرگترین تولید کننده این تجهیزات در ایران و خاورمیانه در راستای توسعه صنایع کشور همزمان با تاسیس این شرکت در سال 1350 فعالیت خود را با انتقال تکنولوژی از شرکت Thomson Cochran انگلستان آغاز نمود و در ادامه با فعالیت مستمر خود تاکنون با افزایش سهم داخل تولید این تجهیزات و بومی سازی کامل تکنولوژی آن توانسته است به عنوان یکی از شرکت های صاحب دانش فنی وصاحب نام در دنیا مطرح گردد.
ماشین سازی اراک ساخت دیگ های بخار ظرفیت پایین، متوسط و بالا و همچنین دیگ های آبگرم را در دو سری B , A آغاز نمود و در ادامه با تجهیز امکانات ساخت و ایجاد سیستم های اطمینان مرغوبیت و تضمین کیفیت و اخذ تاییدیه مدارک فنی و روشهای بازرسی و ساخت از شرکت هایی نظیر Loyds، طراحی و تولید دیگ بخار و آبگرم را به انجام و درصد وسیعی از نیاز صنایع کشور به واردات اینگونه تجهیزات را پاسخ داده است. روند بومی سازی این تکنولوژی در ماشین سازی اراک در طول چندین سال اخیر به نحوی بوده است که ده ها شرکت کوچک و بزرگ با الگو برداری از این طرح در زمینه ساخت دیگ بخار فایر تیوب در داخل کشور فعالیت خود را شروع و در عرصه صنعت دیگ سازی وارد شده اند.

اکنون با گذشت بیش از نیم قرن از فعالیت، شرکت ماشین سازی اراک علاوه بر تولید صد در صد دیگ بخار (فایرتیوب و واترتیوب)، دیگ آبگرم و دیگ روغن داغ، در خصوص تولید داخل سایر اجزاء جانبی آن نظیر پمپ، مشعل، شیر آلات، سیستم کنترل و غیره نقش مهمی را ایفا نموده است به نحوی که سازندگان داخلی زیادی در حال حاضر این اقلام را تولید و به صنایع مختلف عرضه نموده اند.

شرکت پویان پارس جم به عنوان نماینده رسمی شرکت ماشین سازی اراک، قادر به ارائه محصولات مختلف این شرکت شامل دیگ بخار (فایرتیوب و واترتیوب)، دیگ آب گرم و دیگ روغن داغ به همراه خدمات پس از فروش جهت صنایع مختلف می باشد.

محصولات

فهرست